NAWIGATOR:      Strona główna -> Ubezpieczenia komunikacyjne

D.A.S. - sposób na trudne czasy

Towarzystwa ubezpieczeniowe robią wszystko, aby wypłacać jak najmniejsze odszkodowania. Każdy z nas zna przypadek odmowy wypłacenia odszkodowania po wypadku samochodowym. Jest na to sposób.

Zarówno Internet jak i klasyczne media pełne są opowieści oburzonych klientów, którzy uważają się za poszkodowanych przez towarzystwa ubezpieczeniowe. W zasadzie nie ma towarzystwa, które nie znalazłoby się na takiej czarnej liście.

Podstawowym problemem kierowcy walczącego z towarzystwem ubezpieczeniowym jest brak pieniędzy na proces sądowy. Towarzystwa "skubią" po jednym-dwóch tysiącach złotych odszkodowania, licząc na to, że spośród tysiąca klientów do sądu pójdzie kilku. Efekt skali przynosi niezłe efekty: jeżeli tenże tysiąc klientów machnie ręką, odszkodowania spadną o milion złotych. A to już w dzisiejszych czasach poważna kwota.

Na polski rynek weszła firma D.A.S. Ubezpieczenie Ochrony Prawnej. Firma sprzedaje tylko polisy związane z ochroną prawną klienta. Nie sprzedaje polis OC i AutoCasco, bo wówczas mogłoby teoretycznie dojść do sytuacji, w której płaci za proces sądowy ze sobą (tego typu niebezpieczeństwo występuje choćby w Concordii, która również wprowadziła do swojej oferty podobne polisy). Polisa posiada wyłączenie odpowiedzialności za spory z samym D.A.S.

Ranking banków dla firm

Oferta D.A.S. jest jasna i oczywista: jeżeli towarzystwo nie chce wypłacić odszkodowania lub je ogranicza, D.A.S. pokrywa koszty procesu sądowego. Dochodzą do nas pierwsze informacje, że na hasło "Mam polisę w D.A.S." ubezpieczyciele w te pędy wypłacają wszystko, co klient sobie zażyczy; w jednym przypadku dokładając 1.500 zł za utracone zyski (samochód służył do działalności gospodarczej).

Polisy te są naprawdę tanie, oto szczegóły:

  • składka roczna ubezpieczenia ochrony prawnej dla właścicieli pojazdów mechanicznych na samochody prywatne, osobowe i dostawcze o dopuszczalnym obciążeniu do 3,5 tony: 210 zł.
  • jeżeli pojazd służy do działalności gospodarczej, składka roczna wynosi 280 zł.
  • polisa dla samochodów ciężarowych i TIR-ów kosztuje od 320 do 500 zł.
Specyficznym produktem jest polisa ochrony prawnej kierowcy (poprzednie są "przywiązane" do samochodu, ta do osoby fizycznej, ale ma mniejszą sumę ubezpieczenia i kilka dodatkowych ograniczeń), która kosztuje 120 zł rocznie.

Stawki są na tyle niskie, że opłaca się nam wybrać firmę o nie najlepszej reputacji (za to o niskich składkach) i wykupić polisę w D.A.S. W ten sposób jeden z naszych czytelników zaoszczędził ponad 500 zł. Oto cytat z jego listu: "W PZU zapłaciłbym 2600 zł i stwierdziłem, że to za dużo. Kupiłem pakiet w XXX, zapłaciłem 1850 zł i dokupiłem polisę DASa. Jestem do przodu 540 zł."
Nasz czytelnik nie dał się zwieść agentowi i wykupił polisę casco w pełnym wymiarze (firma o której pisał posiada w ofercie także “casco z niskiej półki”, w którym auto naprawia się częściami bezmarkowymi). Jest to o tyle ważne, że różnica w składce uderzyłaby go po kieszeni nawet przy najdrobniejszej stłuczce, nie mówiąc już o naprawianiu samochodu po poważniejszym wypadku.

Oto zakres działania polisy dla właścicieli samochodów i kierowców:

  • honoraria radców prawnych i adwokatów;
  • koszty sądowe (tzw. wpisy, opłaty sądowe itp.);
  • koszty jednego postępowania egzekucyjnego;
  • koszty procesu zasądzone w przypadku przegrania sprawy sądowej (sic!);
  • koszty dojazdu na rozprawy za granicę kraju (kwoty ograniczone do wartości biletu kolejowego II klasy lub lotniczego klasy ekonomicznej przy odległości ponad 1500 km);
  • kwota poręczenia majątkowego, wpłacanego dla uniknięcia tymczasowego aresztowania (w całości jeśli poręczenie ma być wpłacone za granicą i do połowy sumy ubezpieczenia przy poręczeniu w Polsce).

Za co D.A.S. nie płaci?

(Tutaj kupisz polisy D.A.S.)


 NAWIGATOR:      Strona główna -> Ubezpieczenia komunikacyjne